Jesienna wycieczka klasy 5b i 6a w Pieniny - 20-10-2019

Najpiękniejsza jesień jest w górach. Przekonali się o tym uczniowie klasy 5b i 6a, którzy pod opieką Pani Moniki Szarek – Sławińskiej, Pani Agnieszki Arczyńskiej, Pani Izabeli Berezy i Pani Barbary Sulewskiej, spędzili trzy dni w samym sercu Pienin. Wymarzona pogoda sprzyjała zrealizowaniu zaplanowanego programu wycieczki.

Niezapomnianych wrażeń dostarczyły: rafting przełomem Dunajca, zdobycie Trzech Koron, wyjazd kolejką linową na Palenicę, spacer po Szczawnicy, wędrówka Wąwozem Homole, zwiedzanie w Jaworkach cerkwi z zabytkowym ikonostasem z końca XVIII wieku oraz zapory w Niedzicy.

W dniach 23 – 26.09.2019r. klasa 6a i 5b  pojechała na Zieloną Szkołę w Pieniny. Przygodę zaczęliśmy od raftingu na Dunajcu. Płynęliśmy pontonami, żwawo wiosłując i podziwiając piękny krajobraz, jaki w Pieninach tworzy przełom tej rzeki. Po skończeniu spływu rozpoczęliśmy razem z naszym przewodnikiem wędrówkę wąwozem Homole. Wieczorem, w ośrodku „Kasztel” w Niedzicy, w którym mieszkaliśmy, odbył się konkurs klasy 6a „Mam talent”. Nasi utalentowani uczniowie prezentowali swoje umiejętności. Po zakończeniu i rozdaniu nagród poszliśmy na zasłużone kiełbaski z grilla.

Następnego dnia doświadczyliśmy zapierający dech w piersiach widok ze szczytu Trzech Koron. Mimo  pokonanych kilometrów, wdrapując się na wysokość 998m.n.p.m., wszyscy byliśmy zadowoleni i dumni z siebie. Ostatni dzień pobytu spędziliśmy również intensywnie. Najpierw był spacer po Szczawnicy, w trakcie którego zatrzymaliśmy się przy pomniku Henryka Sienkiewicza oraz przy wspaniałej fontannie. Później wjechaliśmy wyciągiem krzesełkowym na szczyt Palenicy i mogliśmy popatrzyć na miasto z góry. Następnie przejechaliśmy do Niedzicy, gdzie zwiedziliśmy zaporę, a także poznaliśmy historię zamku w Czorsztynie.

W drodze powrotnej do Krakowa, pomimo tego, że wszyscy byli zmęczeni, to w autokarze było bardzo wesoło. Bez trudu odpowiadaliśmy też na pytania przewodnika, który zawsze ciekawie opowiadał o wszystkich miejscach, jakie zwiedzaliśmy.

Wycieczka pozwoliła uczniom nie tylko odkryć piękno Pienin, ale był to też czas na wspólną zabawę i naukę.

Maja Sokół, klasa 6a

Skip to content
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.