Wycieczka do Torunia - 22-05-2017

DZIEŃ 1:  Nasza wspaniała wycieczkowa przygoda zaczęła się w poniedziałek 15.05.2017, zbiórkę mieliśmy o godzinie 4:50. Wszyscy zebraliśmy się pod busem o godzinie 4:55 i wyjechaliśmy punktualnie o godzinie 5:00 .

Jazda przebiegła szybko i bezpiecznie w trakcie drogi oglądaliśmy filmy, rozmawialiśmy na wiele tematów i śmialiśmy się wszyscy . Pierwszym miejscem, które odwiedziliśmy to był zamek w Golubiu-Dobrzyń pani przewodnik pokazała nam krótki film o historii zamku i turniejach odbywanych na jego obszarze. Jest to zamek krzyżacki z przełomu XIII-XIV wieku, wzniesiony na wzgórzu górującym nad miastem , obecnie w granicach miasta Golub-Dobrzyń. Według legendy w czasie wojen polsko-szwedzkich golubski zamek posiadał tajemne przejście pod rzeką Drwęcą do zamku w Radzikach Dużych. Po zwiedzaniu zamku poszliśmy na pokaz strzelania z łuku i rzucania toporkami, włóczniami i sztyletami. Po ciężkim, ale udanym dniu pojechaliśmy do ośrodka agroturystycznego ,,Trzy Kasztany”, gdzie zjedliśmy obiadokolacje i nabraliśmy sił do następnego dnia.

DZIEŃ 2

Drugiego dnia po zjedzeniu pysznego śniadania  wyjechaliśmy do Torunia . Pierwszą atrakcja było muzeum piernika, w którym robiliśmy pierniki z naturalnych składników. Kolejnym punktem dnia było zwiedzanie toruńskiej starówki . Zostaliśmy tam przebrani w staropolskie ubrania , które pozwoliły nam wczuć się w atmosferę średniowiecznego Torunia. Dzień zakończyliśmy zabawami sportowymi w naszym ośrodku.

DZIEŃ 3

Poranek zaczęliśmy pakowaniem się i zjedzeniem pysznego śniadania, następnie wyruszyliśmy do Malborka. Tam czekał na nas największy na świecie zamek pod względem powierzchni, wzniesiony przez zakon krzyżacki . Zamek jest złożony z trzech zamków połączonych ze sobą jest również przykładem najznakomitszej architektury obronnej  średniowiecznej Europy. Moją uwagę przykuła informacja o ilości cegieł które zostały użyte do wybudowania zamku, szacuje się że użyto ich od 12 do 15 milionów cegieł . Zmęczeni wsiedliśmy do naszego busa i ruszyliśmy w kierunku Krakowa. To były naprawdę piękne trzy dni, pełne wrażeń i przygód, które będę długo pamiętał.

Maciek Tetlak

Skip to content
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.