Wycieczka klas 5 do Pszczyny - 05-10-2021

W piątek 1 października klasa 5a i 5b pod opieką wychowawców p. Anny Nosek i p. Sabiny Kulas oraz p. Barbary Sulewskiej wybrała się na wycieczkę do Pszczyny.

Wyjechaliśmy o godzinie 8:00 z Krakowa. Zwiedzanie zaczęliśmy od Zagrody Żubrów. Mogliśmy z bliska podziwiać te wspaniałe zwierzęta.  Następnie udaliśmy się do Goczałkowic Zdrój, aby zobaczyć niesamowite Ogrody Kapias – ogród botaniczny ze ścieżkami, wzdłuż których rosną kwiaty, oraz labiryntem, strefami tematycznymi i stawem z liliami.

Kolejnym punktem wycieczki był Skansen Wsi Pszczyńskiej – skansen w Pszczynie grupujący zabytki drewnianej architektury ludowej z regionu pszczyńskiego. Został utworzony w 1975 roku na powierzchni około dwóch hektarów. Wyjątkowość skansenu drzemie w zabytkowych chałupach, z których większość to budynki z oryginalnych materiałów. W ich wnętrzach zebrano wiele autentycznych sprzętów, są wśród nich m.in. rolnicze i rzemieślnicze narzędzia codziennego użytku, wozy drabiniaste, sanie towarowe, eleganckie bryczki, meble oraz interesujące eksponaty sztuki ludowej.

Następnie posililiśmy się pysznym obiadem, aby nabrać siły do zwiedzania Zamku w Pszczynie. Zamek ten to dawna rezydencja magnacka, w której zamieszkiwała angielskiej księżna Daisy. Ostatnim właścicielem był książę Jan Henryk XV von Hochberg. Należy podkreślić, że w Muzeum zachowało się około 80% oryginalnego wyposażenia wnętrz z przełomu wieków XIX/XX.

Poniżej przedstawiamy fotoreportaż z naszej wycieczki. Zapraszamy do oglądnięcia!

Skip to content
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.