Kazimierz Dolny i jego tajemnice- trzydniowa wycieczka klas: 6 „b” i 7 „a” - 06-06-2019

W środę, 29 maja o 6:20 zebraliśmy się przed szkołą. Opiekunowie przeliczyli nas i zajęliśmy miejsca w autokarze. Do Kazimierza Dolnego dojechaliśmy około 12:30 i w pierwszej kolejności udaliśmy się na Rynek. Nasz przewodnik opowiedział nam o tym miejscu.

Następnie odbyliśmy rejs po Wiśle. Było trochę zimno,  jednak okolica okazała się bardzo malownicza, jak z resztą, cały Kazimierz.

Następnie weszliśmy na Górę Trzech Krzyży. Widok z niej zapierał dech w piersiach. Była to ostatnia atrakcja tego dnia.

Kolejnego dnia, tuż po śniadaniu, pojechaliśmy do Muzeum Bolesława Prusa w Nałęczowie. Widzieliśmy, między innymi, maszynę, na której pisał mistrz, jego świadectwo gimnazjalne i mnóstwo pamiątek z nim związanych.

Potem pojechaliśmy do Lublina, zwiedzać Stare Miasto, siedzibę Trybunału Koronnego i Archikatedrę. Udaliśmy się też do pałacu Zamoyskich w Kozłówce. Pałac był urządzony bardzo wytwornie, pełen pięknych obrazów. Widzieliśmy również ogrody pałacowe. Spora część grupy bardzo zainteresowała się pawiami, przebywającymi na terenie ogrodów. Potem, wróciliśmy do ośrodka, zjedliśmy kolację, po której pojechaliśmy na wieczorny spacer po Kazimierzu. Mogliśmy podziwiać cudowny zachód słońca. Przed godz. 21 wróciliśmy do hotelu.

Ostatniego dnia wycieczki pojechaliśmy do pałacu Księżnej Isabeli Czartoryskiej. Zwiedzaliśmy jej ogrody. Następnie, udaliśmy się do Muzeum Jana Kochanowskiego w Czarnolesie. Mieliśmy okazję usiąść na kamieniu poety, który podobno ma przynieść szczęście przyszłym pisarzom.

Pojechaliśmy też do kościoła w Zwoleniu, w którym zobaczyliśmy grób Jana Kochanowskiego. Była to ostatnia atrakcja na naszej wycieczce.

Do Krakowa wróciliśmy około 19:30, pełni wrażeń i bardzo zadowoleni.

Marta Szymczak (kl.6 „b”)

Skip to content
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.